POKAŻ SIĘ W SIECI NA ŚWIĘTA – Program wspierania przedsiębiorców
Bieżący rok dla wszystkich jest trudnym czasem. Nikt z nas nie spodziewał się, że od wiosny cały świat stanie na głowie. Przedsiębiorcy, zwłaszcza z sektora MŚP, których mamy w Polsce ponad 3,3 mln firm są kołem zamachowym polskiej gospodarki. Okres przedświąteczny to dla wielu z nich czas największych obrotów. Dlatego, aby i w tym roku tak było, wyszliśmy z pomocną dłonią i przygotowaliśmy „Poradnik Prezentowy – POKAŻ SIĘ W SIECI”, program wspierający przedsiębiorców w okresie przedświątecznym.
Realne wsparcie dla przedsiębiorców
Program wspierania przedsiębiorców to realne wsparcie dla wielu firm. Możliwość promowania swoich produktów i usług w ogólnopolskim medium za symboliczną opłatą jest dla obu stron korzystne. Nie zawsze stać nas – mikroprzedsiębiorców na wykupienie powierzchni reklamowej w periodykach, które często idą w tysiące złotych. Obserwujemy lokalną przedsiębiorczość i widzimy, że każdy z biznesów radzi sobie jak może. W ostatnich miesiącach, już w czasach pandemii, powstało bardzo dużo nowych firm. W skali całego kraju jest to ok 240 tys. nowo założonych działalności gospodarczych. Każda z nich niestety nie otrzyma większości oferowanych pomocy rządowych, ponieważ nie prowadziła działalności w 2019 roku i nie spełnia kryterium spadku przychodów rok do roku. Dlatego przedsiębiorcy postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i pomagać sobie nawzajem.
Wzajemna mobilizacja i chęć pomocy
Redakcja to również działalność gospodarcza w 90% utrzymująca się z reklam. Pomysł stworzenia dodatku specjalnego „Poradnik Prezentowy – POKAŻ SIĘ W SIECI” powstał w odpowiedzi na społeczny głos przedsiębiorców w sieci. W ostatnich dniach listopada media społecznościowe zasypane są wpisami na wallach informującymi o wzajemnej pomocy w postaci reklamowania wzajemnie swoich usług. Niestety algorytmy mediów społecznościowych są bardzo często zmieniane i zasięgi obcinane każdego dnia. Dodatkowo tak duża ilość wpisów powoduje, że przestajemy zwracać na nie uwagę, bo już to znamy. „Łańcuszki” nie zawsze dobrze się nam kojarzą, choć ten jest bardzo szczytny. Pokazując się w dodatku specjalnym w prasie mamy dużo większą szansę na dotarcie do preferowanego klienta, który zakupi nasz produkt lub usługę. W tym roku zachęcamy do kupowania prezentów pod choinkę u lokalnych przedsiębiorców, wspierając tym samym cały sektor MŚP. Nie dyskwalifikujemy dużych sklepów sieciowych i pamiętamy o tym, że im też jest ciężko, jednak trudniej jest przetrwać małej firmie niż dużej „sieciówce”.
Badania „KoronaBilans MŚP” przeprowadzone przez Krajowy Rejestru Długów wykonane pod patronatem Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców pokazuje, że firmy są przygotowane na drugą falę pandemii. Nie zmienia to faktu, że warto pomagać i wspierać się wzajemnie. Przedsiębiorcy w tym roku są bardzo odważni, ale i rozważni. Zadbali o rezerwy płynnościowe i potrafią dopasować się do zmieniających się realiów. Większość z nich przeniosła swoją działalność (tam, gdzie było to możliwe) do sieci. Rynek e-commerce w tym roku wzrósł o 26% w porównaniu z rokiem poprzednim. To rekordowy wynik. 6% Polaków w czasie pandemii po raz pierwszy zrobiło zakupy w Internecie. Branża spożywcza i delikatesowa zanotowała rekordowe wzrosty ilości dokonywanych transakcji – wzrost o 324%. To pokazuje, że biznes jest w sieci. Dlatego elektroniczna reklama w cyfrowej prasie oraz serwisach internetowych to najlepsze rozwiązanie w obecnych, nie najłatwiejszych czasach.