5 zasad dobrej reklamy

5 zasada reklamy

My, przedsiębiorcy mówimy, że dobra reklama jest siłą w biznesie. Budżety marketingowe są jednymi z największych w każdej firmie. Nie znam firmy, która by oszczędzała na dobrej reklamie. Wystarczy włączyć telewizor czy radio lub otworzyć gazetę, a zobaczymy lub usłyszymy reklamę jakiejś firmy lub jakiegoś produktu. Obecna sytuacja może spowodować, że wydatki na reklamę zostaną obniżone, ale czy takie działanie będzie korzystne dla firmy, marki, produktów? Nie ma czegoś takiego, jak „wakacje od reklamy” – tak mówi Ilona Adamska, właścicielka agencji PR. Jaką reklamę wybrać i na co zwracać uwagę?

Lokalnie czy ogólnopolsko

Z badań przeprowadzonych przez Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że pierwszym kanałem kontaktu z klientem są social media, a drugim Internet. To dowodzi, że biznes żyje w sieci. Bez względu na rodzaj reklamy, czy to będzie e-prasa czy portal internetowy, ważne jest określenie zasięgu reklamy. Jeśli prowadzisz swój biznes lokalnie i poszukujesz klientów z Twojej okolicy skoncentruj się na reklamie o zasięgu lokalnym. Przykładem takiej firmy może być zakład fryzjerski, kosmetyczny, korepetycje, myjnia samochodowa lub catering. Jeśli natomiast Twoim klientem może być każda osoba z dowolnej lokalizacji, reklama w ogólnopolskim e-czasopiśmie lub na portalu będzie idealna. Taka reklama skierowana jest do hoteli, firm kosmetycznych, firm oferujących biżuterię, odzież oraz firm z branży motoryzacyjnej.

#WybierajŚwiadomie

W punkt

Reklama powinna przyciągać uwagę widza. Korzystanie z reklamy internetowej przynosi korzyści w postaci szybkiej interakcji z potencjalnym klientem. Wystarczy jeden klik i już klient jest na Twojej stronie. Istotne jest, aby treść reklamy odpowiadała na potrzeby widza, ale również była idealnie dopasowana do tego, co w danym momencie chcesz oferować. Jeśli prowadzisz hotel, a w obecnych czasach nie masz możliwości przyjmowania gości na nocleg, to nie rób reklamy, która mówi o idealnym pobycie. Skoncentruj się na przykład na Twojej nowej ofercie gastronomicznej, dzięki której Twój hotel nadal działa, pomimo epidemii.

#DziałajCelowo

Cyklicznie, nie jednorazowo

Aby reklama była skuteczna musi być cykliczna. Ilona Adamska w mojej książce „69 Biznesowych Porad dla Przedsiębiorczych Kobiet” mówi tak: „Być może strzelam sobie teraz w kolano, gdyż sama jestem wydawcą magazynu drukowanego, ale jestem szczera w stu procentach i mówię, że reklama w prasie drukowanej nie da ci bezpośredniego przełożenia na biznes, zwłaszcza jednorazowa publikacja. Reklama, aby była skuteczna musi być długotrwała i cykliczna. Klienci przyzwyczajają się do naszej marki, jeśli co miesiąc, w tym samym miejscu w e-magazynie widzą naszą reklamę.”

#ReklamujCyklicznie

Obraz zamiast słów

65% populacji stanowią wzrokowcy. To właśnie treści wizualne powodują wzrost zaangażowania u naszych potencjalnych klientów. Wzrok użytkownika automatycznie skupia się na obrazie graficznych, pomijając komunikaty tekstowe. Reklamy zawierające kolorowe obrazy zwiększają klikalność o 47%. Nasz mózg przetwarza 90% informacji wizualnych, a komunikaty obrazkowe docierają cztery razy szybciej do naszej świadomości niż suche słowa. Tylko 1/10 sekundy potrzebuje nasz mózg, aby przyswoić treści z reklamy obrazkowej, a jedyne 60 sekund, aby przyswoić tekst na niej zawarty. Główną siłą napędową mediów społecznościowych, portali oraz e-prasy jest obraz.

#DajSięZobaczyć

Zaciekaw, nie sprzedawaj

Jako wydawca e-magazynu Business Intelligence zwracam szczególną uwagę na jakość dostarczanych do mojego magazynu reklam. Nigdy nie zgodzę się na reklamę, w której będzie czysta i nachalna sprzedaż. Reklama ma zaciekawić czytelnika i zachęcić go za odwiedzenia strony reklamodawcy. Obraz, który zobaczy potencjalny klient na odpowiadać na jego aktualne potrzeby. Przykładem może być „Znajdź ukojenie dla Twoich rąk” – to może być reklama kremu do bardzo suchej skóry rąk, którą obecnie większość z nas ma od płynów do dezynfekcji. Inny przykładem może być „Odkryj nową kolekcję online” – zaproszenie do marki modowej i jej sklepu internetowego. Na żadnym z tych przykładów nie ma sprzedaży konkretnego produktu tj. kremu do rąk czy sukienki.

#InspirujDoDziałania