3 Porady Biznesowe na Wakacje

#biznes #wakacje #urlop
Często podczas moich szkoleń zadaję pytanie: czy ktoś z Was widział kiedyś spółkę? Odpowiedzi są za każdym razem takie same: oczywiście i to nie jedną. A ja odpowiadam, że ja osobiście nie widziałam w życiu ani jednej spółki (śmiech). I tu następuję konsternacja. Ale jak to? Przecież mamy wokół siebie mnóstwo firm, które działają właśnie w takiej formie. Zgadza się, ale za każdą firmą stoi człowiek, któremu należy się urlop i odpoczynek. Jak wykorzystać okres wakacji na rozwój biznesu, podczas gdy my – prezesi firm – jesteśmy na wakacjach? Porady biznesowe dla przedsiębiorców.
reklama

Firma nie ma urlopu. Nie może wziąć sobie wolnego. Nawet wtedy, kiedy właściciel firmy wygrzewa się na plaży pod palmami, w firmie życie toczy się dalej. A przynajmniej powinno. Rozwój biznesu to proces, który nigdy się nie kończy. Jednym ze sposobów na rozwijanie własnej firmy jest reklama. O zasadach dobrej reklamy przeczytasz tutaj. Dzisiaj dzielę z Tobą poradami i wiedzą, dzięki którym mój biznes ciągle wzrasta. Jak każdy przedsiębiorca również i ja potrzebuję odpoczynku. Jednak czas mojego urlopu nie może być tożsamy z urlopem w redakcji. Cały rok dbam o to, aby mój dwumiesięcznik Business Intelligence był dostępny dla Czytelników. Reklama e-magazynu pojawia się w różnych mediach, na portalach oraz w socialach. Jak mówi Ilona Adamska „nie ma wakacji od reklamy”. Kiedy postanowisz „zniknąć” na kilka tygodni, a czasem nawet miesięcy z sieci w to miejsce pojawi się kolejna firma o podobnym profilu działalności, która „zgarnie” Twoich klientów. W dzisiejszym, bardzo szybko zmieniającym się świecie nie możesz sobie na to pozwolić. Podstawową moją wartością w biznesie jest lojalność wobec klientów. Dbam o tych, którzy są już ze mną, ale również zabiegam o nowych. Dlatego nie rezygnuję z reklamy na wakacje, a nawet wręcz przeciwnie – jest nas coraz więcej w sieci. Ten czas urlopu potencjalnych moich klientów chcę wykorzystać najlepiej jak mogę.

technologia

Od kilku miesięcy duża część biznesów przeniosła swoje działania do Internetu. Oczywiście wszędzie tam, gdzie to było możliwe. Dzisiaj już powoli wracamy do normalności, choć w zupełnie nowej rzeczywistości. Czy prowadzisz biznes stacjonarny czy online i tak wykorzystujesz nowoczesne technologie, które są dostępne na rynku. Wspomaganie w ten sposób rozwoju biznesu pozwala nam na efektywniejsze zarządzanie sobą w czasie. Planowanie wpisów na blogu z wyprzedzeniem czy posty w mediach społecznościowych umieszczane dziś, a pojawiające się za kilka dni, to tylko nieliczne przykłady działań marketingowych, które nie pozwalają o nas zapomnieć naszym klientom. Kampanie reklamowe wykupywane na kilka tygodni do przodu są kolejnym przykładem podtrzymania pozytywnych relacji z klientami. Smartfony, tablety, laptopy – wszystko mamy dziś w zasięgu ręki. Aplikacje, które pozwalają nam zaplanować kampanię marketingową na cały miesiąc z góry są świetnym rozwiązaniem, nie tylko na okres wakacji. Korzystaj z tego, co masz, w dowolnym czasie i miejscu. Ty odpoczywasz, Twoja firma pracuje. Porady biznesowe do firm.

pozycjonowanie

Prowadzenie bloga oraz regularne wpisy w socialach są jednymi ze sposobów na pozycjonowanie siebie i swojej firmy w sieci. Samo pisanie nie wystarczy. Warto wiedzieć jak pisać, abyśmy pojawiali się w wyszukiwarce Google na najwyższych pozycjach. Zaczynając pisanie wybierz TEMAT, który zainteresuje Twoich czytelników. Postaraj się, aby nie był zbyt długi. Bardzo dobrze sprawdzają się tytuły w stylu:

  • 5 sposobów na biznes online
  • 3 porady biznesowe na wakacje
  • Co czytają Polacy – prasa drukowana czy elektroniczna?

Kolejnym krokiem będzie ustalenie SŁÓW KLUCZOWYCH (keywords, fraz kluczowych).  Słowa kluczowe są bardzo ważnym element SEO, ponieważ odnoszą się one bezpośrednio do haseł, które wpisywane są przez użytkowników w Internecie. Słowa te będą się wielokrotnie pojawiały w tekście, a tym samym odpowiednio pozycjonowały waszą stronę. Keywords taki jak „rozwój biznesu”, „porady biznesowe” czy „sposób na wirusa” to logiczny ciąg znaków stosowany w pozycjonowaniu, są to nie tylko słowa, ale także grupy wyrazów.

Po ustaleniu słów kluczowych możesz zabrać się za pisanie swojego wpisu w podzielę na WSTĘP, LEAD, ŚRÓDTYTUŁY i ZAKOŃCZENIE. Takie uporządkowanie treści pozwoli czytelnikowi mieć poczucie wartościowej treści, którą czyta. Wstęp ma być na tyle interesujący, żeby czytelnik chciał przejść do dalszej treści. Ma zawierać opis tego, o czym jest wpis, ale nie zdradzać szczegółów. Pisz od ogółu do szczegółu. Najciekawsze zostaw na koniec. Ma być jak u Hitchcocka – najpierw trzęsienie ziemi, a potem napięcie będzie narastać. Pamiętaj, że SŁOWA KLUCZOWE powinny pojawić się kilkakrotnie (max trzy razy) w każdym ze śródtytułów – akapitów tematycznych, które moją stanowić odpowiedź na pytanie lub rozwinięcie myśli np. BLOG, POZYCJONOWANIE, BIZNES. W zakończeniu postaraj się podsumować całość treści i pozostaw jedną, kluczową wskazówkę. Pamiętaj PISZ DYNAMICZNIE, NIE ZANUDZAJ.

Teraz spokojnie możesz jechać na urlop, naładować akumulatory i wrócić pełen sił, energii i nowych pomysłów. Pamiętaj – Twoja firma nie ma wakacji!